RODO
Klauzula informacyjna
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie ul. Ogrodowa 1, 29-145 Secemin
Administratorem Pani/Pana danych jest
_______________________________________________
(pieczątka placówki)
- W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Seceminie został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych Osobowych – Przemysław Banaś. Kontakt to: adres e-mail: diilg@op.pl tel. 518-331-077.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d, e ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., w celu:
a) realizacji zadań wynikających ze statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie,
b) wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Seceminie, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa . - Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Seceminie przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie.
c) podmioty realizujące zadania Administratora Danych Osobowych, takie jak: operator pocztowy, bank, dostawca oprogramowania dziedzinowego - Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu/celów określonych w pkt 3, lecz nie krócej niż przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa.
- Ma Pani/Pan prawo do żądania od Administratora:
a) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
b) do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
c) do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach, gdy:
– dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
– osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
– dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
– dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa,
– osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
d) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – przestaniemy przetwarzać Pani/Pana dane w tym zakresie, chyba że będziemy w stanie wykazać, że są one nam niezbędne do realizacji zadania narzuconego przez powszechnie obowiązujące prawo,
e) do przenoszenia danych,
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
w celu skorzystania z praw określonych powyżej (lit. a-f) należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Danych Osobowych. - Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego..
- Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami, którymi kieruje się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie jest obligatoryjne a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwość rozpoczęcia wypełniania obowiązku prawnego leżącego na Administratorze Danych Osobowych
- Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Obowiązek informacyjny w zakresie monitoringu wizyjnego zgodnie z RODO w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Seceminie 29-145 Secemin, ul. Ogrodowa 1
KLAUZULA INFORMACYJNA
DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Z ZASTOSOWANIEM MONITORINGU WIZYJNEGO
W GMINNYM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W SECEMINIE.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, że:
- Administratorem systemu monitoringu wizyjnego jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie reprezentowany przez kierownika.
- Monitoring wizyjny stosowany jest w celu ochrony mienia oraz zapewnienia właściwego poziomu bezpieczeństwa fizycznego obiektów i systemów w których przetwarzane są informacje będące w posiadaniu placówki oraz w których przechowywane są urządzenia do ich przetwarzania.
- Podstawą przetwarzania są przepisy ustawowe placówki oraz prawnie uzasadniony interes administratora.
- Zapisy z monitoringu wizyjnego przechowywane są przez okres 7 dni
- Osobą odpowiedzialną za ochronę danych osobowych w placówce jest Inspektor Ochrony Danych Osobowych Przemysław Banaś. Kontakt z inspektorem: diilg@op.pl tel.: 518 331 077 .
- Odbiorcami zapisów z monitoringu wizyjnego będą również inne podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Osobie zarejestrowanej przez system monitoringu wizyjnego przysługuje prawo wniesienia zapytania do organu nadzorczego.