Warsztaty w ramach Działań Towarzyszących POPŻ - podprogram 2021
Kielecki Bank Żywności zaprasza na Warsztaty w ramach Działań Towarzyszących POPŻ - podprogram 2021 podopiecznych Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Katarzyny i Św. Jana Apostoła w Seceminie. Warsztaty odbędą się w Bibliotece Gminnej ul. Ogrodowa 1,29-145 Secemin w dniu 09.09.2022r. o godzinie 10.00.
|
![]() | [ ] | 227 Kb |
Wydawana żywność w sierpniu 2022 roku
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie uprzejmie informuje, że od dnia 24 sierpnia 2022 roku do 26 sierpnia 2022 roku w Parafii Secemin wydawana będzie druga część artykułów żywnościowych w godz. od 11:00 do 15:00 w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 - 2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD) - Podprogram 2021. Zapraszamy po odbiór żywności osoby, które otrzymały już skierowania.
We wtorek tj. 23 sierpnia br. na godz. 10-tą zapraszamy do rozładunku.
Dożywianie dzieci w szkołach od września do grudnia 2022 roku
UWAGA!!!
Wszystkich rodziców, którzy chcą aby ich dzieci zostały objęte bezpłatnym dożywianiem w szkołach (podstawowych, ponadpodstawowych) oraz w przedszkolu w roku szkolnym 2022/2023 tj. od września do grudnia prosimy o zgłaszanie się do tutejszego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej celem złożenia dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia rodzinnego wywiadu środowiskowego umożliwiającego zakwalifikowanie do w/w pomocy. Złożenie niezbędnych dokumentów do dnia 02 września 2022r umożliwi objęcie dożywianiem dzieci już od września. Natomiast wszystkie wnioski złożone po 02 września 2022r. umożliwią objęcie bezpłatnym dożywianiem w szkole dopiero od początku kolejnego miesiąca tj. od października br.
Niezbędne dokumenty to:
a)podanie;
b)zaświadczenie o zarobkach netto;
c)odcinek ostatniej renty lub emerytury;
d)odcinek otrzymywanych lub płaconych alimentów
e)zaświadczenie z Urzędu Gminy lub oświadczenie o posiadanym gospodarstwie rolnym;
f)zaświadczenie lub oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły ponadpodstawowej;
g)orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie ZUS/KRUS (o grupie inwalidzkiej) w przypadku osób niepełnosprawnych;
h)dowód opłacania składki KRUS.
Wnioski - dodatek węglowy
Dodatek węglowy - wsparcie dla gospodarstw domowych
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie informuje, że w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym, będzie realizował zadania związane z przyznaniem i wypłatą dodatku węglowego.
Dodatek węglowy to jednorazowe świadczenie w wysokości 3.000zł.
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi (tj. węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego), wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Przez gospodarstwo domowe, rozumie się:
- osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
- osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
Informujemy również, że wnioski o wskazane powyżej świadczenia można składać:
- w wersji elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie na stronie https://epuap.gov.pl/wps/portal
- za pomocą Portalu Informacyjno-Usługowego "emp@tia" pod adresem https://empatia.mpips.gov.pl/
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r.,
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Druki wniosków w wersji papierowej można pobrać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Ogrodowej 1 od poniedziałku do piątku, w godz. 7.30 - 15.30, lub wydrukować ze strony internetowej www.gopssecemin.pl
Szczegółowe informacje dotyczące dodatku węglowego można uzyskać pod nr tel. 34/3556-075 lub osobiście w siedzibie OPS.
![]() | [ ] | 216 Kb |
![]() | [ ] | 115 Kb |
![]() | [ ] | 145 Kb |
Wnioski - zasiłek rodzinny
Wnioski na nowy okres świadczeniowy.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie informuje, że od dnia 01-08-2022 r. w godzinach 7:30-15:30 przyjmowane są wnioski o świadczenia rodzinne oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres zasiłkowy 2022/2023.
Informujemy również, że od dnia 01.07.2022 r. wnioski o wskazane powyżej świadczenia można składać:
- w wersji elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie na stronie https://epuap.gov.pl/wps/portal
- za pomocą Portalu Informacyjno-Usługowego "emp@tia" pod adresem https://empatia.mpips.gov.pl/
Wzory druków zamieszczone są na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pod adresem:
https://www.gov.pl/web/rodzina/wzory-wnioskow-o-swiadczenia-dla-rodzin-aktualizacja-na-dzien-29052018-r-do-stosowania-takze-na-okres-20182019