KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SECEMINIE
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO :
Asystent rodziny

w ramach "Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2014"

1. Nazwa i adres jednostki: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Ogrodowa 1, 29 - 145 Secemin
2. Liczba miejsc: 1
3. Przewidywany termin zawarcia umowy: kwiecień 2014 r.
4. Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony, praca asystenta będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy (40 godz. tygodniowo).
5. Wymagania: na podst . ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz.U. z 2013r., poz. 135 ze zm.) asystentem rodziny może być osoba, która posiada:
-   wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna;
-   wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studia podyplomowe obejmujące zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną oraz udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
-   nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
-   wypełnia obowiązek alimentacyjny ? w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
-   nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-   posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
-   posiada umiejętność podejmowania decyzji;
-   ma poczucie odpowiedzialności;

 

6. Wymagania dodatkowe:
-   wysoka kultura osobista,
-   znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
-   umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
-   wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
-   znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
-   samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
-   umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
-   kreatywność, odporność na stres,
-   komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność.

7. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku Asystent rodziny:
 -  opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy;
-   opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
-   udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego
-   udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi;
-   wspieranie aktywności społecznej rodzin;
-   motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych
-   udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
-   motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
-   udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
-   podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin
-   prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci
-   prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
-   monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
-   sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
-   współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
-   współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm. ), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

8. Wymagane dokumenty:
-   aktualne CV,
-   list motywacyjny,
-   kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
-   kserokopię dowodu osobistego,
-   oświadczenie o niekaralności następującej treści:

"Oświadczam, że nie byłem/am karany/a za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe i nie toczy się przeciwko mnie postępowanie karne.
Oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych i korzystam z pełni praw publicznych zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 223 poz. 1458 z późn. zm.)."

-   oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko ?asystent rodzinny na rzecz realizacji Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2014, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)."

-   oświadczenie nt. władzy rodzicielskiej o treści:

"Oświadczam, że nie jestem i nie byłem/am pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mi zawieszona ani ograniczona".

9. Postępowanie rekrutacyjne:

Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego;

Etap I - Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej,
Etap II - Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie i dokonanie wyboru pracownika na jej podstawie.

10. Dodatkowe informacje:
Osoby zainteresowane proszę o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętych kopertach z dopiskiem "Asystent rodziny" w terminie do 15 kwietnia 2014r. do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie lub na adres : Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Ogrodowa 1, 29 - 145 Secemin .
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (34) 355-60-75 pon.- pt w godz. 7.30 do 15.30.


Kierownik GOPS zastrzega sobie prawo zaproszenia do rozmowy tylko wybranych kandydatów.