Komunikat ZUS dla rodzin
Ważna informacja dla dzieci i młodzieży dotycząca renty rodzinnej!
Każdy uczeń oraz student, który pobiera rentę rodzinną musi dostarczyć do ZUS zaświadczenie potwierdzające kontynuowanie nauki. Trzeba to zrobić, aby wypłata świadczenia nie została wstrzymana. W przypadku przerwania nauki również mamy obowiązek poinformowania ZUS o tym fakcie, aby mógł on zakończyć wypłatę świadczenia. Niesłusznie otrzymane świadczenie trzeba zwrócić wraz z należytymi odsetkami.
W terminie do końca września uczniowie szkół ponadpodstawowych, którym przysługuje renta rodzinna, powinni złożyć w placówce ZUS wniosek o dalszą wypłatę świadczenia oraz zaświadczenie o kontynuowaniu nauki. Te zaświadczenia można uzyskać z placówki, w której uczeń się kształci. Taki sam obowiązek ciąży na studentach, którzy na złożenie ww. dokumentów mają czas do końca października.
Należy również pamiętać, iż w przypadku gdy osoba uprawniona do renty zakończy swoją edukację, to musi ona jak najszybciej zawiadomić o tym ZUS, w celu wstrzymania wypłaty świadczenia. Jeśli tego nie zrobimy, będziemy zmuszeni do zwrotu nienależnie wypłaconego nam świadczenia, wraz z ustawowymi odsetkami.
Paweł Szkalej
Rzecznik Prasowy ZUS / O Kielce
Komunikat z ZUS dla rodzin.doc | [ ] | 31 Kb |
POPŻ - Podprogram 2017 - efekty1. Parafia Rzymsko- Katolicka p.w. Św. Katarzyny i Św. Jana Apostoła w Seceminie z terenu województwa świętokrzyskiego przy współpracy Bankiem Żywności w Kielcach realizowała Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa Podprogram 2017 współfinasowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie sierpień 2017 - czerwiec 2018.
Materiały do świadczenia "Dobry Start"Szanowni państwo, pojawiają się pytania o materiały informacyjne dot. świadczenia dobry start. Przekazywaliśmy wersję elektroniczną materiałów do Państwa rzeczników prasowych. Z pomocnych rzeczy na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny pod tym adresem www.mrpips.gov.pl/DobryStart mają państwo dostęp do wszystkich materiałów, które wytworzyliśmy czyli: - logo Te materiały powyżej są dostępne tu: https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/materialy-informacyjne jak złożyć wniosek przez empatię https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/jak-zlozyc-wniosek-o-dobry-start-online pytania i odpowiedzi https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/pytania-i-odpowiedzi podręcznik dla samorządów https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/podrecznik-dla-samorzadow Wszystkie te materiały mają możliwość pobrania.
Świadczenia rodzinne - wypłata na kontoWażna informacja dla osób pobierających świadczenia rodzinne wypłacane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie informuje, że w związku ze zmianą przepisów dotyczących ochrony danych osobowych wypłaty świadczeń rodzinnych począwszy od miesiąca sierpnia 2018 r. będą realizowane wyłącznie na rachunki bankowe wskazane przez osoby pobierające świadczenia rodzinne. W związku z powyższym osoby, które dotychczas pobierały świadczenia w formie wypłat gotówkowych w Kasie Banku Spółdzielczego w Seceminie proszone są o dostarczenie numerów rachunków bankowych do siedziby Ośrodka w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 lipca 2018 r. Niedostarczenie w/w dokumentu spowoduje nie wypłacenie w miesiącu sierpniu należnego świadczenia. "DOBRY START" DLA UCZNIAW Gminie Secemin realizację rządowego programu "Dobry Start" będzie prowadził Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Ogrodowa 1. Dla kogo wsparcie? Jak dostać świadczenie "Dobry Start"? Gdzie złożyć wniosek? Kiedy złożyć wniosek? Kiedy rodzina otrzyma pomoc? Świadczenia nie otrzymają: Wszelkie informacje dotyczące tego programu będą aktualizowane na bieżąco i podawane do publicznej wiadomości na naszej stronie internetowej www.gopssecemin.pl. Jest także możliwość uzyskania informacji pod nr tel. 34/ 355-60-75. Ponadto informujemy, iż przez Świętokrzyski Urząd Wojewódzki została uruchomiona infolinia dla adresatów świadczenia czynna w godzinach od 7:30 do 15:30 (oprócz dni wolnych i świat) pod numerami telefonów 41/ 342-17-17
AKCJA: POMOC!RZECZY NIEPOTRZEBNE - BARDZO POTRZEBNE! Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Seceminie ul. Ogrodowa 1, zwraca się z prośbą do wszystkich mieszkańców naszej gminy i wszystkich ludzi dobrej woli o wsparcie dla Rodziny z naszego terenu znajdującej się w trudnej sytuacji życiowej. Rodzina nie posiada niezbędnego sprzętu do codziennej egzystencji. Potrzebny jest sprzęt AGD tj. lodówka oraz pralka. Wszystkie osoby zainteresowane pomocą bardzo prosimy o kontakt z tutejszym Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Seceminie, ul. Ogrodowa 1 osobiście bądź pod nr telefonu 34/ 3556 - 075. Prosimy o dary w stanie technicznym nadającym się do użycia. Z góry dziękujemy za wszelkie zainteresowanie. |